Alla inlägg under december 2008

Av theodorochliten - 31 december 2008 14:59

Vill Önska alla som läser min blogg ett Gott Nytt År 2009.

Jäklar vad fort det går, redan ett nytt år.. IGEN... nu är det ju "förrförra året theodor kom..  lilla älsklingen MIN!!!!!

Meen, detta år blir det många härliga saker som vi väntar på.. bl a ett syskon till Theodor =) nu är det snart 3mån kvar bara..


Med andra ord, det är bara 99 dagar kvar och nedräkningen har börjat =)



Ska fixa iordning mig lite till nu, och fixa vagnen och theodors kläder m.m innan vi ska hämta upp pappa o fara mot sold... ska ju va hela familjen inkl respektive familjer, så mycket folk =)


Ha det gott.


Tjingeling från oss.

Av theodorochliten - 30 december 2008 19:14

30 December 2008. V.26 (25+4)


Idag är jag nere på 100 dagars gränsen tills lillbebisen kommer ut till oss =)

I am sooooo HAPPY.  =))


Bm besök imorse .Blodtrycket va fint, låg på 130/60. Fick sticka mig i höger fingret 2 gånger men inte ville jag släppa ifrån mig blod inte haha.. inte tillräckligt iaf.. så de blev ett tredje stick som jag inte behövt förut, inte ens me theodor ;) men mitt Hb blev 121 och anses va normalt även om de sjunkit litegrann, sålänge jag anser mig inte va så trött oså så klarar jag mig utan järntabletter å äter järnrik kost.. ska försöka iaf o klara mig utan. Väl med lite blod på stickan så va mitt Blodsocker 6,9. och även det bra. Låg och kände lite på magen och mätte Hjärtljud som låg på 144slag/min (annan bm nu). Mätte magen som visade ett Sf mått på 23 i v 25+4


med theodor hade jag 146 slag/min och sf mått 22 i (24+4) 1v tidigare än de jag tog idag.


Kul att jämföra lite nu.


Älskar mina 2 små. Den ena är Theodor givetvis min Prins!!! och den andra är bebisen i magen som jag längtar efter, de gör vi alla!!!


Kram

Av theodorochliten - 29 december 2008 20:04

idag blev det visst påhälsning av pappa en snabbis :)

dem hade tänkt om vi ville komma och äta lite mat, de vore väl trevligt, tyvärr så kunde inte Rasmus då han skulle fixa gillestugan lite.. (Svårt å få nån tid över förutom på kvällen...) Så jag och theodor for dit en sväng, o kom hem halv8 tiden.. så nu är vi båda trötta, han är då i säng medans jag sitter här med ögonen halvt igenstängda *gäspar, gnuggar ögon*


De va trevligt o hälsa på en stund.


Imorgon är det iaf bm besök som gäller och det ska bli spännande.. =)


Skriver nog mer imorgon när vi varit där... tingling.


*Älskar Theodor & Bebis.*

Av theodorochliten - 28 december 2008 13:52

Idag är vi bjudna till Rasmus pappa och birgitta på lite middag.. känns lagomt roligt att slippa laga maten för en gångs skull =)


ska vara där om 1timme så det är väl dags för mig att fixa mig lite så man ser normal ut hehe.


Annars så fyller min brors tjej år idag. Grattis till dig Malin.


Nä nu måste jag fixa och dona innan.


*102 dagar tills Liten är beräknad att komma* Tjohoooo =)


***Älskar Theodor och Bebis i magen.!!!***

V26

Av theodorochliten - 26 december 2008 20:31

Jahapp, så var man hemma och nyduschad o grejer.. riktigt skönt efter en dag på jobbet.. inte fy skamm att tjäna lite extra stålar på en storhelg, speciellt inte när det va så himla slappt.. hihi...


Nu är jag i V 26, jag mår bara bra, magen växer nog på, spänner i den nu då jag åt lite förut.. tror jag ska föda nu me tanke på storleken ifrån min synvinkel (rakt ner) står ju rakt ut =)


Slänger upp en bild så får ni se.


Ska nog väga mig imorgonbitti så jag får se hur viktökningen blivit.

Lite Fakta om Bebisen i V26 (25+0)


Bebisen

Den här veckan blir din bebis drygt 23 cm från huvud till stjärt och väger omkring 900 gram.

Efter att i en månad har haft ögonen slutna så börjar bebisen att öppna dem under denna vecka. Ögonen är nästan helt färdigutvecklade.


Bebisen kommer att fortsätta att bilda underhudsfett, även om det vid den här tiden fortfarande är ganske liten och tunn. Vid förlossningen kommer den att ha samlat på sig tillräckligt för att klara den tuffa världen utanför livmodern och för att få det typiska rultiga bebisutseendet.

Blodkärl bildas i lungorna för att förbereda dem på ett liv utanför livmodern. Blodcirkulationen är fullt fungerande och navelsträng, moderkaka fortsätter att växa för att kunna imageförsörja det allt större fostret. Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.

Även om det fortfarande är alltför tidigt för din bebis att födas så skulle den nu har c:a 70% chans att överleva om den föds på ett sjukhus med rätt resurser.

Du

Övre delen av din livmoder är nu c:a 6 cm ovanför din navel, och du kommer fortsätta att växa ungefär 1 cm per vecka. Om du har ätit balanserat och närigsriktig kost har du förmodligen gått upp omkring 7-10 kg fram till nu.

Eftersom bebisen ligger högre upp i buken nu så kan det hända att du ibland upplever att det gör ont under revbenen.*****************************


Här är Theodor och så vi ute på sparkfärd.. Han fick ju en spark i julklapp =) Se så kul man kan ha då ;)



Sen fick han ju byggrejer, så såhär fin är Theodor i sitt verktygsbälte och hjälm =) *mammas sötnos*



***Älskar både Theodor min solstråle och Liten i magen.***

Av theodorochliten - 26 december 2008 12:09

Nu har man snart haft sin lunch och ska ut igen.. känns rätt skönt att få va nyttig ibland och jobba lite, speciellt på en storhelg ;)


har varit riktigt soft dag, fast den har innehållt lite höga minusgrader.. ca 11-13oC som jag sett innan jag började.. Brr..


ska väl fortsätta nu.. :) skriver mer om V26 sen som jag är inne i nu =)

Av theodorochliten - 25 december 2008 16:24

The only thing who gets me going is my baby´s...



Av theodorochliten - 23 december 2008 19:34

Från oss alla till er alla. (som läser min blogg)


Presentation

Omröstning

Hur många månader skiljer det mellan Theodor och Dexter?
 20 Månader
 21 Månader
 22 Månader
 23 Månader
 24 Månader
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards