Alla inlägg under mars 2009

Av theodorochliten - 30 mars 2009 21:47

 

I fredags kom det SD med mensvärk ca 10-30min emellan dem..  på natten kl 5, gick upp för o kissa.. sen kom det mer SD o mensvärk ihop.. hela tiden ca 10min?? emellan, så höll de på hela tiden tills förmiddagen.. dem ökade intensivt i smärta... så de gjorde skapligt ont när vi åkte in efter halv10....


inskrivning kl 10.00 öppen 6-7cm (och i torsdags 4cm vid hinnsvepningen) 1timme senare efter så va ja öppen 9cm =)) sen tog det inte allt för lång tid tills jag krystade =) å de gick bra, förlossningen gick på 3tim 52min (V.38+1)(från 10.00 född 13:52) med 3410g och 49cm kom ännu en  vacker prins ut till oss <3 *kärlek*


MAMMA & PAPPA ÄLSKAR ER.


<3ÄLSKAR MINA 2 PRINSAR.<3

Av theodorochliten - 28 mars 2009 09:32

hade starka sd igår, vakna inatt me starkare. 

åker till förlossningen nu

Av theodorochliten - 27 mars 2009 22:57

Japp, jag har SD och mensvärk samtidigt... de börja tidigare ikväll, har legat i soffan nu lääänge o tagit de lugnt, men de kommer i en rätt stark styrka... utan o ljuga inom 30min emellan,, men 10-15min ibland..


Vi får väl se vart det här leder.. imorse trodde jag allt va bortblåst, men så fel man kan ha =)

Av theodorochliten - 27 mars 2009 19:50

Igår efter hinnsvepningen kände jag inte direkt mycket, varken SD eller något annat. Jag vet ju att det kan ta ett tag innan det händer, å igårkväll kände jag ju mera..


bla mensvärk, lite mer till SD, tryck neråt. osv

Va grymt trött igår hela dagen när jag kom hem tills vi la oss, stentrött alltså. Så jag va glad att inget hände då.


Imorse så kändes allt som vanligt, jaha... hjälpte inte det nått från igår?? Men funderade om det kanske kommer mot kvällen igen? Det kom lite mera mot kvällen... sjukt tryck neråt när ja ställde mig upp från matbordet, trodde fasen bebisen va påväg ut... o Sd som känns mycket mer än förut... men lugnt emellanåt...

Springer ju efter T så det är väl inte konstigt om man får SD då å då o att det känns.


Vi får väl se om det startar innan tisdag, lite kul är det ju att man inte vet.



Tänkte säga att Theodor är så gullig, han håller på å pruttar me munnen på bebismagen *ler* å han kan ge riktiga pussar =)


Så häftigt att han ska bli storebror, våran lilla älskling.... så stor,  så fort..


Har iaf fixat till det när det väl blir dags med barnvakt...


BB-väskan är ifylld med lite kexchoklad.. hoho, ja ska vräka i mig.. tycker jag förtjänar det efter en duktig tid av icke-godisätande =) Men det är ju bra också att få i sig lite snabb energi just då.



Idag kom pappa/morfar hit en sväng med eva.. han hade handlat nån sak som han fråga om han skulle köpa med.. men när han sa att han köpt 2Liters Godmorgon juice (2st = 4Liter) så jubla jag verkligen , det är inte bara gott det är ju super gott =P älskar den juicen, o den smakar ju bättre än många andra. Har även undvikit o dricka det mycket.. tagit ett glas ibland, det är ju ändå c-vitamin oså, samt nu är det ju nära igångsättningen så ja ska ta mig ett glas till snart, med niferexen... de e ju bra då tas ju järnet upp bättre.

Nu börjar lets dance, ska väl se om vi ska se nu  =)

skriver mer sen om jag har nå mer på hjärtat.

grrrr en SD med smärta.. ja det händer då nånting här iaf. aj ,aj , aj

Av theodorochliten - 27 mars 2009 11:49

Idag går vi in i Vecka 39 (38+0)

Bilder kommer snart, är på laptoppen nu.


Egen gravidinfo. Jag kände av lite mer igår mot kvällen, än vad jag gjorde efter hinnsvepningen. Svag mensvärk med sd, tryck som skjutton neråt när jag stod/kissa, eller satt upp... sen nå pick downthere... Idag känner jag inte just så mycket, men vi får se om det kommer mer framåt kvällen nu också. Jag tror nog vi kommer få vänta tills igångsättningen innan det händer något här ;) men det är ju så man känner just nu, igår kände jag att de lika väl kunde fortsätta då... hoppades verkligen att de inte skulle starta igår, ja va så trött så de fanns inga ord för det. 

Lite Gravidinfo.

Gravid vecka 39

Infaller mellan

Du är nu gravid i vecka 39. Bebisen är omkring 50-51cm lång och väger 3.5-3.8 kg. De flesta bebisar ökar fortfarande i vikt men en del magrar faktiskt vid den här perioden. Det börjar bli trångt i livmodern nu och då bebisen snurrar och vrider sig där inne så kan det hända att navelsträngen lägger sig kring halsen. Omkring 20% av alla bebisar föds med navelsträngen omkring halsen, vilket kan påverka bebisens hjärtljud mot slutet av förlossningen. I de flesta fall innebär det inget hot mot bebisens hälsa och barnmorksan för helt enkel navelsträngen över barnets huvud i samband med födslen.

Theodor & Bebisi magen. Älskar mina barn<3




10--------15---------20--------25-------30-------35--------(39)-40

Av theodorochliten - 26 mars 2009 17:01

Först vill jag säga ett SUPERGRATTIS till Jessica och Anders o Kasper till deras nya tillskott som blev en pojke på ca 4,5kg =) ingen liten guldklimp med andra ord =)


Besökte var i V 37+6.
Spec mvc besöket var mycket lyckat tycker jag. Vi började med att kolla bebisens vikt, hon mätte o mätte, de va väl lite svårt ibland då det är skuggor på partier man mäter från.. men hon uppskattade bebisen till 3,6kg iaf =) Ganska nära bm igår som sa ungefär 3,5kg genom att känna på magen.


Sen la jag mig ner så skulle hon göra en undersökning o se om jag va öppen något och om jag va nå mogen. Hon sa att

-" nu har jag fingret på bebisens huvud"

-" Oj.... sa jag, de betyder ju att jag är öppen?!!"

-"Mmm, du är öppen 4cm, som jag får det till när jag känner o tar i. samt mogen tapp, en gynsam undersökning"

-(jag flinar såklart av lycka att det händer något)


Så hon utförde en hinnsvepning på mig, gjorde inte direkt så ont som folk skriver att de kan göra... de va lite obehagligt o kändes väl lite, men absolut helt okej.


Sen fick vi tid för igångsättning. Hon sa först tor, men tänkte neee då hinner bebisen öka mer i vikt =) så hon sa mån, men då e de oftast mycket folk inne, men tis?? jo sa jag, lycklig... men när vi fick lappen så var det datum för måndag, så ja ska ringa dit o höra vilken dag de egentligen blev =) SÅ mån alt tis kl 8:00 blir det igångsättning, då tar dem hål på hinnorna så vattnet går =)


hon sa att vi är välkomna upp på förlossningen o att ja får ta med min man och bb väskan *ler* GUD VA KUL VA =)


Nu ska jag hjälpa med maten, i den mån ja kan, känner inge värkar, men lite skum emellan benen o supertrött..


Tingeling =)

Av theodorochliten - 25 mars 2009 22:37

snart är det 9 timmar kvar tills hinnsvepningen... det känns faktiskt skönt att vi äntligen kommit till den här tidpunkten, just för man har verkligen gått å längtat i 2veckor nu sen vi var på spec mvc sist.


Vi får väl se om det händer något inom 48tim.. Oavsett så gör det att de mognar på tills nästa gång =) Så det är ju ingen onödig grej oavsett om bebisen kommer nu eller inte..


glömde skriva om bm besöket. hade en annan ordinarie bm idag, hon mätte magen till 33 (möjligen 34cm) å sist för 16 dagar sen var den 33cm. Hon sa att hon som mäter mig brukar mäta lite mer... å de har ändå legat okej. Så nu hamna ja en bit under medel =) med T hade jag 36cm i v 36+ och 37+1 ( nu är jag i 37+5 och hade 33-34cm) =)

hjörtljuden mättes med en apparat nu (de andra använder klockan) så ljuden kan variera då.. nu var de på ca 134-136 s/min. Anette hon kände på magen o höll på (de va inte skönt då man e så öm) huvudet fixerat ÄN =) och hon trodde bebisen vägde först sa hon 3,4-3,5.. men hon sa 3,5 ungefär =) bebisen kändes iaf inte så stor.. Men att hon ändå aldrig kan svara 100%. Sen prata vi om hinnsvepningen o allt runt förlossningen osv =)



Nee nu ska jag nog göra mig iordning för sängen, eller iaf göra nånting.. haha =) stirra på nätet pyttestund.. måste ju vila mig lite.. o fixa mig, de saker som jag bara skjuter upp.



VIll tacka mamma å brian, dem kom hem hit o hälsa på o hade med sig bebiskläder.. ÅÅÅ de e för mycket =))


de va en mössa. En så SÖT body med valar på =) byxor och gossiga "sockor" eller hur man ska förklara dem.. SÅ himla glad =) De e tvättat o upphängt nu så de ska packas med.. Man vet ALDRIG om de behövs som ombyte på bb =)


Nepp, nu blir det godnatt till bloggen för idag, ska ju upp å lämna Theodor hos svärmor halv8 på morgonen, då jag ska vara i mora 8.a T ska ju på dagis kl 9, så de krocka ju me tiden lite, men de löste sig som tur va =)



Godnatt, Önska mig lycka till =)

Av theodorochliten - 25 mars 2009 11:27

Igår hade vi besök av syrran en sväng, och hon hade alla 3 barnen med. Det var verkligen superroligt att få träffas lite o prata och så fick barnen leka lite.. va jättekul =) Måste vi göra om!!


Har iaf lagt beställningen klar på Nature´s åt mig, mamma o Syrran (då dem skulle ha nån extra grej med mig) Åh, jag är så beroende av Proteindrinken.... har haft slut på den nu sen 1-2v?? älskar den verkligen, å att den är innehåller allt man behöver i näringsväg är ju hur bra som helst. Hade testat jordgubbsmak nu senast, så jag tog choklad som jag haft innan, den är en favvo. Tycker den är så perfekt att ta om man inte har någon lunch hemma till sig själv. Eller om magen behöver sig en drink om man inte blir klar me maten i tid. Å nu när man är van den så är det hemska tanke att inte kunna ta det.

Känns bra att få hem det nu tills bebisen anlänt? så kan man ta sig en oså får man själv lite näring när bebisen tar min näring *ler*



Jahapp. idag har man lämnat Theodor på dagis och sen var det väl bara att fara hemåt, i det iskalla "vårvädret" Jag känner mig lurad av vädret.. Solen lyser som aldrig förr, det är blå himmel (som innan helgen) tänker JIpppi vad härligt.. men vad upptäcker jag & T då.. jo, att det är -16 grader när vi kollar i bilen.. BRRRR eländes väder.



Har iaf hunnit med att fixa bort lite disk och rendisk o sånna roliga saker från köket, var inte så allert igår direkt =)


Har även hunnit med att lägga i tvättmaskinen, å medans den surrar på, så vek jag en del tvätt som både hängde och låg på bänken.. SÅ det är väl hyffsat därinne nu, ska väl bara bära ner det också..


De känns iaf ok. Men jag skulle ju ha sett över bb sakerna igen.. URK.. känns som man aldrig kommer till skott.. ska nog se min lista över lite saker jag skrivit upp.


Ska väl hinna med det också innan bm besöket kl 13.00, blä, de e lite nervöst vad som visas på sf måttet ( det är de enda jag bekymrar mig över) men men, bebisens tillväxt-ul är ju ändå det som visar vad bebisen väger o vad h*n kan tänkas väga.. Men ändå.


Åså är det Hinnsvepning imorgon kl 8:00...



ÖNSKA MIG LYCKA TILL......



hoppas bebisen vill titta ut, å att tappen är öppen/mogen nog för det!!!



*kan inte förstå att det kommer en till bebis till oss snart.. det är ju trotts allt bara 15 dagar kvar till Beräknad förlossning.*

Presentation

Omröstning

Hur många månader skiljer det mellan Theodor och Dexter?
 20 Månader
 21 Månader
 22 Månader
 23 Månader
 24 Månader
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards