Alla inlägg den 6 april 2009

Av theodorochliten - 6 april 2009 17:38

Idag blir Dexter 10 dagar gammal, tiden går undan när man har roligt *ler* Det är fullt upp hela tiden, som 2-barnsmamma så har man något mindre tid än innan =P


Men, med tiden så hinner allt läka och bli bra och man kommer mer o mer igång med sin kropp.. det är ju en del förändringar som händer med en..


först 9 långa månaders väntan på bebisen, sen förlossning som kräver hemskt mycket av en... eftertiden (som var eftervärkar som kommer som omföderska och värre me fler barn) inte så sköna kan jag säga.  Sen ska amningen funka, det där med att dem ställer in sig på mängden mjölk dem ska ha tar ju tid och dem blir ju ömma... hmm, ja o de där mellan benen är ju väldans skönt o känna av när man ska sköta om dem...


Nee, tur man har Rasmus, han sköter om Theodor för de mesta medans ja sköter lillebror me amning o de ja orkar med. Det gäller ju att vila, sova och äta så gott man kan..



Dexter är jättesnäll, han verkligen sover o äter o bajsar bara, gnäller typ aldrig.. bara lite om man byter blöja (förståeligt) och om han e hungrig eller ont i magen =)


Bilder kommer så småningom, känner ingen panik nu när jag fortfarande är trött och inte riktigt hittat mig själv igen. Theodor är väldigt trottsig, blev de efter han kom, o de tar en hel del mer på krafterna än vad man önskat.. men det är ju normalt.

Men men, det blir bättre hela tiden.


Nu ska jag snart amma prinsen min.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur många månader skiljer det mellan Theodor och Dexter?
 20 Månader
 21 Månader
 22 Månader
 23 Månader
 24 Månader
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards